Page 64 - KOZA_4_Web
P. 64

62


                                                              Gelişmiş ERP sistemleri ara yüzler aracılığı ile
                                                              girilen verilerin sadece depolanması değil, işlenmesi
                  MRP sistemleri her                          noktalarında da ustalıkla ihtiyaçlara cevap vermektedir.
                 ne kadar bütünleşik                          Dağınık halde bulunan ve farklı lokalizasyonlardan
             sistemler olsa bile değişen                      toplanan  verilerin  tek  bir  yerde  anlamlı  hale
                                                              dönüştürülmesi,  karar  mekanizmalarını  çevik  bir
               yönetim seviyelerinde,                         yaklaşımla tetiklemekte, çekirdek bilgi yönetim
                  üretimle doğrudan                           ağı haline getirmektedir. Bilginin işe yarar, analiz
               ilişkilendirilmemiş tüm                        edilebilir hale dönüştürülmesi hızla gelişen veri işleme

               süreçleri sistem dışında                       teknolojilerini, iş zekâlarını ön plana çıkartmakta,
                    bırakmaktaydı.                            bu bütünleşik yönetim bilişim sistemlerine ihtiyacı
                                                              arttırmaktadır.


                                                              Günümüzde karar destsek sistemleri, gelişen teknoloji
        Yukarıda tanımladığımız tüm sorunlar, 1990’larda
                                                              ile beraber, ERP sistemlerinin gelişmesini ve kullanımını
        bütünüyle yönetim ve üretim süreçleri içinde barındıran
                                                              etkin hale getirmektedir. ERP sistemleri 2000’lı yıllarda
        yönetim bilişim sistemlerini doğurmuştur. Bu noktada,
                                                              yaşadığı çıraklık dönemini bugün tamamlamış ve
        doğru yapılandırılan ve organizasyonun tüm süreçlerine
                                                              olgunluk seviyesine ulaşmıştır. İşletme fonksiyonlarının
        entegre edilen ERP sistemleri ihtiyaçlara cevap verir
                                                              sadece  takip  edilmesi  değil,  anlık  kararlar  ile
        hale  gelmiştir. Sistem  entegrasyonları, operasyonları
                                                              iyileştirilmesinin elzem olduğunu düşünürsek, merkezi
        standardize hale getirmeye başlamış, süreçleri disipline
                                                              yönetim sistemleri, özellikli büyük ölçekli firmalarda
        eden bir görev haline gelmiştir. Sistemlere kuralların
                                                              ve pazarın büyük bir kısmında yer edinmiştir. Hızla
        net tanımlanması ve süreç yönetimlerinin bu kuralla
                                                              değişen ihtiyaçlar, ERP sistemlerinden beklentileri de
        çerçevesine  resmin  bir  bütünü  halinde  yürütülmesi,
                                                              günümüzde  değiştirmeye  başlamıştır.  Temel  yönetim
        planlayabilen, takip edebilen, izlenebilen, çevir
                                                              ve üretim faaliyetlerinin yürütülmesinde anlık kararlar
        kararlara alabilen bir yönetim yapısını beraberinde
                                                              için kaynak oluşturması ERP sistemlerinin yeterli
        getirmiştir.
                                                              gelmemesine neden olmuştur. Artık “Tedarik Zincirleri
                                                              Yönetimi”(SCM), “Müşteri İlişkileri Yönetimi”(CRM) “İş
          ERP sistemlerini kısaca tanımlamamız
          gerekirse, bir kurumun tüm süreç ve                 Zekâsı”(BI) gibi kavramlar ERP terminolojisinin içerisine
          verilerinin tek bir geniş kapsamlı ve               girmiş ve ERPII’nin doğuşunu başlatmıştır.
          bütünleşik yapı altında toplayan bir
          gelişim amacıdır.
                                                                                  Kullanıcı
                                                                                  Arayüzü
        İş süreçlerine çözümler sunan bir altyapının anahtar
                                                                                  İş Mantığı
        öğesidir. (Klaus et al.,2000) Bir başka deyişle, müşteri
        odaklı yönetim süreçleri ile karar optimizasyonu
                                                                            İlişkilendirilmiş Veritabanı
        sağlayan imalat yönetim sistemidir.                                     Yönetim Sistemi

        ERP sistemleri, temel düzeyde kullanıcı ara yüzlerini,                 Ağ İşletim Sistemi
        iş  süreç  akışlarını,  ilişkisel  veri  tabanı  yönetimini  ve
        dördüncü nesil programlama dillerini kullanan, tabanda
                                                                                  Donanım
        ağ işletim sistemlerini ve donanımları içinde barındıran
        teknoloji paketleridir.
                                                                     Şekil 1.4: Kurumsal Kaynak Planlama Sistemleri
                                                                                 Katmanları

                                                                                                   kozaaltin.com.tr
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69