Page 16 - Sektörel Bakış_2. Sayı_28.05.2018
P. 16

16



                          Stratejik Bakış



                             Mevlâna, aşağıdaki ifadelerle insanı; hadiselere, deneyimlere, şekilci bir bakışla basit,
                               sıradan olay ve olgular olarak değil de, bilgelik gözüyle diğer bir anlatımla stratejik bir
                                bakış açısıyla bakmaya çağırır:


                                       • Adam olmaktan maksat, bakış ve görüş sahibi olmaktır.  26

                                          • Ne kadar daha dış görünüşüme bakacaksın? Dut ağacının arkasında lâtif bir ipek
                                           var!  27
                                               • Ey gönül, sen o dereye bakma! O dere ile yetinme; için daralır, o derelerin
                                                çıktıkları kaynağa, sonra hep orada birleşecekleri asla, birlik denizine bak!  28


                                                                                                          29
                                                     • Sen görüş sahibi ol da dikende gül gör! Dikensiz gülü herkes görür.

                                                          • Deniz acı bir sudur ama içinde inciler vardır! Sen, acı sudan
                                                            vazgeç de, inci elde etmek için derinlere dal!  30

                                                                  • Her ağlamanın sonu gülmektir: Sonu öngören insan
                                                                   Allah’ın mübarek kuludur.  31




        Sonuç


        Bilgi,  teknoloji  ve  iletişim  alanında  dev  gelişmelerin  konunun yanı sıra başarılı ve sonuç alıcı strateji, politika ve
        yaşandığı çağımızda, stratejik  düşünce her alanda   projeler ortaya koyabilmek için stratejik düşünme açısından
        farkı yaratan fark halini almıştır.               iş dünyası da istifade edebilir ve etmelidir de. Ancak bu

                                                          şekilde uluslararası rekabet ortamında yeni bakış, vizyon ve
        Medeniyet kurucu bir şahsiyet olan evrensel bilge Mevlâna,   yaklaşımla, farklı, alternatif ürün ve hizmetler sunabiliriz.
        eserlerinde çağlar öncesinden, düşünce gücü ve stratejik
        düşünmeye ilişkin olarak da çağımızda gelinen anlayışa   Bu bakımdan, gerek özel sektör gerekse kamuda, stratejik
        paralel tespitlerde bulunmaktadır.                düşünme  ve  planlama,  hedef  ve  vizyon  belirleme,  eylem

                                                          planları oluşturma gibi yeni ve tamamen batı kaynaklı
        Bunlar, günümüzde gerek özel sektörde gerek kamu   sanılan birçok konunun, aslında yanı başımızdaki hikmet
        sektöründe, işinde başarılı ve etkili sonuçlar almak   hazinelerimizde değerlendirilmeyi bekleyen kavram ve
        isteyen herkesin yararlanabileceği görüş ve tespitlerdir.  araçlar olduğunu görmek, bizleri bu hazinelerden her
        Bu çerçevede Mevlâna’nın, başta Mesnevi olmak üzere   alanda daha çok istifade etmeye yöneltmelidir.
        ölümsüz eserlerinden diğer bilimsel ve güncel birçok


          26  Divan-ı Kebir, I/503, s. 46
           27  Annemarie Schimmel, (Çev. Senail Özkan), Ben Rüzgârım, Sen Ateş, Mevlâna Celaleddîn Rumî, 5. Baskı İstanbul 2007, s.114/5.
          28  Divan-ı Kebir, I/22, s. 41
          29  Divan-ı Kebir, I/167, s. 184
          30  Divan-ı Kebir, III//1008, s.80
          31  Mesnevi, I/818 (Meyerowitch, s.101)

                                                                                                   kozaaltin.com.tr
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21